-Nieuwste klagen- -Zoeken- -Zoeken op trefwoord-
Overzicht trefwoorden: 0 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Door: buur
Gepost om 2004-05-20 12:21:49

Onderwerp: burenlawaai

OVERLAST
De woningstichting wordt wel eens geconfronteerd met huurders die overlast ondervinden door het gedrag van hun buren.
In de meeste gevallen betreft het geluidsoverlast die wordt veroorzaakt door bijvoorbeeld deuren die regelmatig hard worden dichtgedaan, loopgeluiden, schreeuwen, blaffende honden en muziek die veel te hard staat.
De laatste twee komen het meeste voor. Meestal zijn de klachten afkomstig van de directe buren.

HOE KUNT U OVERLAST VOORKOMEN?
In principe is rekening houden met elkaar de beste oplossing voor verreweg de meeste overlastproblemen. De geluidsinstallatie niet te hard zetten en de hond op tijd uit laten kunnen al veel problemen voorkomen. Ook het niet goed onderhouden van de tuin of het trappenhuis kunnen een grote bron van ergernis zijn. En wanneer u eens een feestje wilt vieren doet u er goed aan om uw buren hierover tijdig in te lichten.
Trouwens, heeft u wel eens gepraat met uw buren en gevraagd of zij geen hinder ondervinden van uw woongedrag?
Heeft u ondanks alle goede bedoelingen toch overlast van uw buren ga dan eerst eens met elkaar praten. Daarbij moet u goed bedenken dat het best mogelijk is dat uw buren zich niet realiseren dat u last van hen ondervindt. In veel gevallen blijkt er namelijk van opzet geen sprake te zijn. Het is natuurlijk niet makkelijk om uw buren te wijzen op hun hinderlijk gedrag, maar de meeste mensen zijn graag bereid rekening te houden met hun buren. Vaak helpt praten dus heus wel. Wanneer u niet met uw buren gaat praten, of zelfs gaat terugpesten, leidt dit alleen maar tot nog meer problemen.

WAT TE DOEN ALS PRATEN NIET MEER HELPT?
Als een gesprek met uw buren niet tot een oplossing van uw probleem heeft geleid kunt u met de woningstichting contact opnemen.
De meeste meldingen van overlast komen in eerste instantie telefonisch bij ons binnen. Indien de klacht ons reëel lijkt te zijn, zullen wij u vragen om deze schriftelijk bij ons in te dienen. Daarbij moet u aangeven wat de klachten zijn, wie deze veroorzaakt en wat u zelf heeft gedaan om aan de overlast een einde te maken. Ook is het mogelijk om een klachtenformulier op deze website in te vullen.

WELKE ROL SPELEN WIJ?
Na ontvangst van uw schriftelijke klacht zullen wij deze in behandeling nemen. Daarbij behoort een gesprek met de veroorzaker(s) tot de mogelijkheden. Zoals u weet heeft een verhaal twee kanten. Het is daarom best mogelijk dat wij u en de “tegenpartij” uitnodigen voor een gezamenlijk gesprek op ons kantoor.

U mag van ons uiteindelijk niet verwachten dat wij de rol van scheidsrechter spelen. Dat willen wij niet en dat mogen wij zelfs ook niet. Wij kunnen alleen bemiddelen. In ieder geval zullen wij steeds proberen om te komen tot een oplossing van het probleem die voor alle betrokkenen aanvaardbaar is.

Jammer genoeg zijn sommige veroorzakers van overlast zo hardleers dat ook de politie moet worden ingeschakeld. Slechts in uiterste gevallen zien wij ons genoodzaakt om een kwestie aan de kantonrechter voor te leggen en om ontbinding van de huurovereenkomst te vragen.

TENSLOTTE NOG DIT
Op anonieme meldingen van burenoverlast gaan wij nooit in!


Door: Nikky
Gepost om 2003-07-30 10:32:58

Onderwerp: burenlawaai

Ik wil klagen over mijn luidruchtige buren, hun honden blaffen de hele dag door en ze slaan ook voortdurend met de voordeur. Parkeren doen ze ook niet zoals het moet, netjes in de vakken!! Denk aan anderen!!


Copyright 2000-2014 by GreenSun